Capitalul uman a devenit, astazi, o resursa strategica a organizatiilor, avand in vedere faptul ca de modul în care este folosita aceasta, depinde eficienta lor de ansamblu. De aceea, este absolut necesara intelegerea, pe de o parte, a comportamentului uman supus factorilor de stres organizational, iar pe de alta parte, a relatiilor interumane, dezvoltate la nivelul grupurilor de munca.
Lucrarea Studiu privind stresul organizational si climatul muncii (editia a doua revizuita si adaugita), se adreseaza in principal studentilor, dar si tuturor celor interesati de problematica stresului si a climatului muncii, la nivel organizational. Cartea isi propune sa raspunda nevoilor viitorilor absolventi, specialisti in domeniul managementului resurselor umane, si nu numai, de a cunoaste problematica generata de factorii de stres organizational si de a putea eficientiza intregul climat de munca, din aceasta perspectiva.
Prin aceasta lucrare, autorul a urmarit, pe de o parte, cunoasterea problematicii complexe a stresului organizational, de catre cei interesati, propunand modalitati concrete de combatere a acestuia, iar pe de alta parte, intelegerea, cat mai exacta, a aspectelor legate de relatiile interumane si dezvoltarea lor, in cadrul colectivitatilor socio-profesionale.