Managementul cunostintelor, ca subdomeniu al noului concept de „economie a cunoasterii”, reprezinta o metoda noua de management care urmareste transformarea calitatilor personalului dintr-o organizatie intr-o putere competitiva, superioara in raport cu alte organizatii similare. Concentrandu-se asupra utilizarii intelectului profesional in activitati care folosesc cunoasterea individuala si externa, managementul cunostintelor confera valoare organizatiilor.
In sectorul public managementul cunostintelor presupune utilizarea cunostintelor in scopul imbunatatirii transparentei, a prestarii serviciilor catre cetateni, pentru o mai buna comunicare cu cetatenii/utilizatorii/clientii si pentru imbunatatirea gradului de cunoastere a nevoilor acestora.
In acest context, autorii acestei lucrari, un grup de cadre didactice de la Facultatea de Management, Catedra de Administratie si Management Public, au elaborat in cadrul unui grant CNCSIS, finantat de MEdC, un studiu asupra metodelor de aplicare a tehnicilor de managementul cunostintelor in sectorul public, iar rezultatele cercetarilor au fost sintetizate in aceasta carte.