Cartea trateaza un domeniu distinct si de o reala importanta din perspectiva Marketingului Evenimentelor, respectiv târgurile si expozitiile, ce reprezinta o modalitate importanta de a intra pe noi piete, dar si de a lansa noi produse sau servicii prin prezentarea acestora clientilor.
Se realizeaza o tipologie si clasificare a târgurilor si expozitiilor în functie de mai multe atribute, fiind analizate motivele si obiectivele expozantilor de a participa la aceste evenimente nationale si internationale. Sunt explicate modalitatile de segmentare, tintire, pozitionare, dar si noile trenduri ale organizatiilor ce participa la târguri si expozitii, precum si utilizarea mixului de marketing.
Sunt descrise strategii si tactici ce trebuie aplicate în marketingul intern si in managementul echipei, dar si procedee de creare a designului si atmosferei standului expozitional. Sunt abordate costurile si planificarea bugetara a organizatiilor ce realizeaza, expun sau doar participa ca vizitatori la diferite târguri sau expozitii.
Lucrarea evidentiaza utilitatea cercetarilor de marketing traditionale, precum si apelarea la neuromarketing în fundamentarea unor decizii la nivel managerial, pentru cresterea impactului si reusitei participarii la târguri / expozitii, fara sa fie omise evaluarea prin feedback si crearea de baze de date cu clienti potentiali, efectivi sau cu noi parteneri de afaceri.