Cresterea participarii populatiei la sport (atat ca participant activ, cat si ca spectator), cresterea duratei timpului liber si atractivitatea sportului pentru mediul de business au determinat crearea unei piete largi, in cadrul careia marketingul joaca un rol central.
Decaderea survenita in sportul romanesc este foarte mult influentata de situatia financiara precara cu care trebuie sa se lupte multe cluburi si federatii, tinand cont ca majoritatea structurilor sportive importante din Romania depind de finantarea de la bugetul de stat. Intr-o tara precum Statele Unite, nu exista astfel de probleme, in primul rand pentru faptul ca sponsorizarea detine locul primordial in finantarea domeniului sportiv. Aceasta problema majora cu care se confrunta sportul romanesc poate fi rezolvata prin incorporarea opticii de marketing in cadrul procesului de management al organizatiilor sportive.
Aceasta carte abordeaza marketingul sportiv din doua perspective: in primul rand, marketingul pentru sport: activitatea de marketing adaptata si aplicata unei entitati ce activeaza in domeniul sportiv: organizatie, federatie, asociatie, sportiv profesionist etc.; in al doilea rand, marketing prin sport: utilizarea sportului ca instrument de promovare a produselor/serviciilor companiei sau chiar a imaginii de ansamblu a unei companii ce nu activeaza neaparat in domeniul sportiv.
La nivel economic, lucrarea evidentiaza faptul ca si in Romania sportul poate reprezenta un potential factor de succes, fie ca este vorba de dezvoltarea acestuia ca sector de activitate, fie ca este folosit ca potentator al activitatii de marketing nonsportive.