Lucrarea isi propune realizarea unei analize pertinente a instrumentarului conceptual si metodologic asociat e-business si furnizarea unui set de repere pentru dezvoltarea solutiilor-suport destinate segmentului Business-to-Business (B2B). Aceasta abordare este motivata de o realitate usor de constatat: B2B reprezinta componenta cea mai ofertanta a e-business prin prisma aspectelor specifice, dificil de gestionat in plan informatic, avand in vedere complexitatea si eterogenitatea tehnologica si organizationala a entitatilor implicate.
Dezvoltarea sistemelor de e-business face obiectul unui demers de prezentare care evolueaza de la generic la particular, permitand structurarea continutului lucrarii in doua parti. Prima parte investigheaza problematica generala a interoperabilitatii, dar si orientarea pe procese si pe servicii, ca tendinte complementare in abordarea solutiilor pentru e-business. A doua parte a lucrarii trateaza modelarea protocoalelor B2B si instrumentarea lor informatica prin servicii dedicate, adaptate la particularitatile colaboratorilor externi ai organizatiei de referinta.
Materialul se adreseaza studentilor care studiaza dezvoltarea sistemelor informatice de gestiune, cu precadere celor interesati de analiza, proiectarea si implementarea solutiilor care vizeaza interfata organizationala si operationalizarea conceptului de „intreprindere extinsa”.