Microeconomie

Microeconomie

Autori: Andreea Claudia Serban, Mirela Ionela Aceleanu

Anul aparitiei: 2019

ISBN: 978-606-34-0227-2

Format: 17/24 cm

Numar pagini: 150

21,20 lei In stoc: DA
Livrare prin Posta Romana

Microeconomia, ca ramura a economiei, reprezinta o componenta fundamentala a stiintei economice. Lucrarea Microeconomie isi propune sa fundamenteze principalele notiuni, teorii, legitati, modele ale acestui domeniu de studiu, precum si sa explice principalele fenomene si procese de la nivelul agentilor economici, in calitatea lor de producatori si consumatori. Problematica analizata include: prezentarea domeniului de studiu al stiintei economice si al ramurilor acesteia, analiza raritatii ca problema fundamentala a economiei, in corelatie cu nevoile umane virtual nelimitate si dinamice, caracterizarea sistemului real al economiei de piata. Totodata, lucrarea abordeaza comportamentul consumatorului, explicand notiuni de baza precum utilitate, curbe de indiferenta in consum sau linia bugetului consumatorului. Tratarea comportamentului producatorului cuprinde prezentarea factorilor de productie, a conceptelor de productivitate medie si marginala, a echilibrului producatorului si detalierea costurilor la nivelul agentului economic. Pornind de la consumatori si producatori, ca purtatori ai cererii si ofertei, sunt clarificate aceste doua componente ale pietei si factorii care le influenteaza evolutia si elasticitatea, in scopul intelegerii mecanismului de formare a pretului si a modului de realizare a echilibrului pe piata. Pe baza acestor elemente, lucrarea analizeaza modelul pietei perfect concurentiale, dar si piete imperfecte precum monopolul sau oligopolul. Desi sistemul pietelor reprezinta cel mai bun cadru pentru ca resursele sa fie alocate si utilizate eficient, exista imprejurari in care acest obiectiv nu este realizat, ceea ce determina aparitia situatiilor de esec al pietei, expuse in ultimul capitol al lucrarii.

Produse asemanatoare