Volumul „Management pentru intreprinderi mici sau mijlocii” reprezinta viziunea si intelegerea autorului in ceea ce priveste rolul economic actual, importanta sectoriala si locul concret la nivel macrosocial al intreprinderilor private mici sau mijlocii comparativ cu firmele de dimensiune mare sau foarte mare.
Lucrarea este structurata in patru capitole.
In primul capitol, „Intreprinderea privata mica sau mijlocie in Romania”, sunt abordate teme referitoare la intreprenoriat, activitatile intreprenoriale, intreprinzator, strategia intreprenoriala, managementul intreprenorial, cultura organizatiei intreprenoriale.
Cel de-al doilea capitol, „Aspecte concrete privind managementul organizatiilor private mici sau mijlocii”, dezvolta atat teme teoretice privind oportunitatea de afaceri, planul de afaceri, evolutia intreprenoriatului in Romania, influentele economiei bazate pe cunoastere asupra intreprenoriatului, functiunile intreprinderilor private mici sau mijlocii, cat si aspecte aplicative legate de microcreditarea afacerilor mici in lume, decizia strategica si planificarea strategica in organizatiile private mici sau mijlocii.
Temele prezentate in capitolul al treilea, „Intreprinderea mare (si foarte mare) in Romania”, pun accent pe cercetarea intraprenoriatului ca modalitate de restructurare si reorganizare functionala si manageriala a organizatiilor de dimensiune mare si foarte mare.
Cel de-al patrulea capitol, „Profil de intreprinzator”, este unul aplicativ, menit sa ofere cititorului posibilitatea de a intelege care sunt resorturile care ii atrag in lumea afacerilor pe cei care devin ulterior intreprinzatori de succes.
Rezultat al preocuparilor continue ale autorului din domeniul intraprenoriatului, volumul reprezinta un instrument de studiu util atat pentru studenti, cat si pentru intreprinzatori, pentru manageri, pentru consultanti in domeniul managementului.