Lucrarea se adreseaza in primul rand studentilor din domeniul economic, dar poate fi utila pentru orice persoana interesata de problemele de natura etica intalnite in mod inevitabil in calitate de manager, consumator sau angajat. Fara a ignora complet dimensiunea juridica, cartea se concentreaza cu precadere asupra examinarii din perspectiva morala a unor practici din lumea afacerilor. Lucrarea contine o serie de studii de caz care arata cum pot fi utilizate elementele teoretice pentru analiza etica a unor situatii din domeniul afacerilor.
Volumul contine doua parti. Prima parte se concentreaza asupra unor concepte fundamentale ale eticii, precum si a unor cadre generale de argumentare etica in domeniul afacerilor. Alaturi de abordarea utilitarista si de cea deontologista, autorul examineaza perspectiva bazata pe piata libera asupra problemelor eticii in afaceri, deseori utilizata, insa rareori sintetizata si teoretizata in literatura de specialitate.
A doua parte examineaza in detaliu problemele etice ce tin de relatia dintre angajatori si angajati, de cea dintre companiile producatoare si consumatori, precum si cele specifice afacerilor internationale. O atentie speciala este acordata problemelor discriminarii angajatilor, informarii consumatorilor si sigurantei produselor. De asemenea, autorul analizeaza dintr-o perspectiva originala activitatile de responsabilitate sociala realizate de companii.