IMM-urile constituie motorul dezvoltarii nationale si indeplinesc multiple roluri, atat economice, cat si sociale. De aceea este util studiul strategiilor de marketing folosite de aceste firme. Abordarea acestei teme este interdisciplinara, intrucat foloseste concepte, principii si teorii atat din zona marketingului, cat si a managementului strategic, antreprenoriatului si a psihologiei sociale.
IMM-urile declara ca „nu fac marketing”, intrucat il asociaza cu activitati traditionale de promovare. Un astfel de enunt este inselator, deoarece definitia marketingului este incorect inteleasa. Marketingul vizeaza activitatile si procesele prin care se creeaza, comunica si furnizeaza oferte ce au valoare pentru clienti, parteneri si societate in general. In consecinta, chiar si in IMM-uri se desfasoara activitati de marketing, chiar daca nu exista departamente specializate ori o delimitare clara a rolurilor intre angajati.
Referitor la strategii, multi cercetatori au considerat ca in IMM-uri nu exista o abordare strategica intrucat lipseste un proces de planificare strategica. Insa aceasta este o viziune limitata, dat fiind ca definitia strategiei a evoluat de la abordarea planificata la cea emergenta, vizionara si transformativa. Prezenta lucrare investigheaza strategiile de marketing ale IMM-urilor, factorii care le influenteaza si rezultatul lor.
Prin continut si mod de abordare, cartea se adreseaza atat studentilor, cat si practicienilor, intreprinzatori ce doresc sa-si dezvolte afacerea.