„Lumea este o carte, iar cei care nu calatoresc citesc doar o singura pagina”(Sfantul Augustin)
Se pare ca in ziua de astazi se „citeste” din ce in ce mai mult, de voie sau de nevoie, iar statisticile oficiale vin sa confirme acest aspect. Avem in fata un fenomen dinamic intr-o continua evolutie, datorita unei multitudini de factori de influenta. Aceste transformari ale sectorului turismului vin in intampinarea dorintelor, din ce in ce mai complexe si diversificate, manifestate de un segment larg de indivizi.
In conditiile actuale, in care societatea este din ce in ce mai urbanizata si marcata de aglomeratie, zgomot si poluare, zonele montane reprezinta o oaza de liniste si pace, un loc in care se poate comunica cu natura si unde se pot redescoperi simplele placeri ale vietii. Acestea au un potential deosebit prin versatilitatea de care dau dovada in privinta posibilitatii practicarii diferitelor forme de turism. Printre acestea, sporturile de iarna reprezinta forma cea mai cunoscuta si cu cea mai ridicata rata de crestere la nivel mondial, in ultimii 30 de ani.
Lucrarea isi propune sa analizeze modul in care turismul se poate desfasura in zonele montane nationale, pornind de la o studiere atenta a elementelor definitorii: specificul national al ofertei si cererii, dezvoltarea integrata, cresterea competitivitatii. Analiza comprehensiva a factorilor de influenta, a modului si directiei de actiune a acestora este deosebit de importanta in propunerea unor masuri care vizeaza o dezvoltare armonioasa a destinatiilor si asigura un nivel ridicat al satisfactiei turistilor si a comunitatii locale.