Transformarea continua a mediului bancar international sub impactul crizei financiare si economice inceputa in Statele Unite ale Americii in anii 2007-2008 si propagata ulterior atat in economiile dezvoltate, cat si pe pietele emergente impune necesitatea reanalizarii activitatii de corporate banking.
Lucrarea nu se substituie normelor si procedurilor interne de lucru ale fiecarei banci si nici reglementarilor aflate in vigoare intr-un anumit moment, ci incearca sa prezinte caracteristicile generale ale produselor si serviciilor corporate banking.
Manualul de produse si servicii bancare corporate reprezinta un instrument util atat studentilor si cadrelor didactice din institutiile de invatamant superior cu profil economic, cat si tuturor specialistilor interesati de acest domeniu – angajati ai bancilor sau ai unor companii din diverse sectoare de activitate, jurnalisti, alte persoane care doresc sa aprofundeze problematica abordata.
Avand in vedere diversitatea ofertei de produse si servicii bancare existente in prezent pe piata, precum si numeroasele schimbari care apar de la un an la altul, cartea doreste sa initieze o platforma deschisa de dezbatere, sa ofere un plus de informatii relevante in acest domeniu si sa surprinda conexiunile existente intre activitatea bancara si echilibrele macroeconomice intr-un context globalizat.