Volumul de fata reprezinta o premiera in peisajul editorial romanesc, fiind o radiografie a invatamantului romanesc din perspectiva limbilor studiate si a oportunitatilor disponibile de gasire a unui loc de munca pentru cunoscatorii de limbi straine. Cercetarea intreprinsa de un colectiv de 30 de autori prezinta in amanunt, inclusiv prin mijloace grafice si fotografii, valorificand sursele de informare disponibile, pregatirea multilingva in Romania – la nivel preuniversitar, universitar si postunivesitar, precum si in context extrascolar –, la aceasta adaugandu-se o analiza amanuntita a competentelor lingivistice si a insertiei pe piata muncii din Romania. Cele sapte anexe completeaza si sintetizeaza informatiile cuprinse in capitolele cartii.
Cartea se adreseaza, asadar, nu doar profesorilor de limbi straine sau angajatorilor, ci si tuturor acelora care sunt interesati sa afle detalii riguros documentate despre prezenta limbilor materne si moderne in mediul educational si profesional romanesc, in contextul unui mediu european si international dinamic din punct de vedere economic, social si politic, in care cunoasterea limbilor straine de catre cetatenii romani, dar si cunoasterea limbii romane de catre cetatenii straini care studiaza si lucreaza in Romania reprezinta un element care poate asigura o buna insertie pe piata eductionala si a muncii.