Comunicare scrisa in afaceri internationale. Communication ecrite dans les affaires internationale /Editie bilingva romano-franceza

Comunicare scrisa in afaceri internationale. Communication ecrite dans les affaires internationale /Editie bilingva romano-franceza

Autori: Maria Dragan

Anul aparitiei: 2006

ISBN: 973-594-877-X / 978-973-594-877-1

54,00 lei In stoc: NU
Livrare prin Posta Romana

Cartea d-nei lector univ. dr. Maria Dragan se inscrie in colectia “Comunicare in economie” a Editurii ASE. Comunicarea reprezinta un aspect deosebit de important al epocii noastre. Lucrarea abordeaza probleme ale comunicarii scrise in afacerile internationale. In relatiile comerciale dintre doua tari exista o limba comuna de comunicare intre parteneri si o serie de proceduri comerciale codificate la nivel international.
Cartea “Communication ecrite dans les affaires internationales” este o lucrare interdisciplinara – asa cum arata autoarea in Cuvantul-inainte, plasandu-se la intersectia a doua discipline: comert international si limba franceza specializata (comerciala, juridica si financiara). Comunicarea internationala este tratata bilingv, in limba romana si cu exemplificari in limba franceza.
Lucrarea insista pe aspectele practice ale comunicarii scrise si de aceea se deschide cu o parte intitulata “Savoir si savoir-faire. Teorie si metodologie”. Contractul comercial international, care reprezinta de fapt legea contractuala internationala, un fel de “scut” cum ii spune autoarea, constituie nucleul lucrarii. Sunt analizate diversele tipuri de comunicare internationala – comunicare “in amonte” de contract, contractul care este comunicarea juridica si comunicarea “in aval” de contract.
Partea a II-a a lucrarii, intitulata “Faire”, este o culegere de aplicatii si exercitii de corespondenta profesionala internationala, concepute intr-o progresie, de la simplu la complex.
Avand o experienta in practica financiar-bancara si comerciala romaneasca, autoarea prezinta studii de caz si simulari originale care adauga valoare cartii. Prin crearea unui aparat lingvistic propriu corespondentei de afaceri in limba franceza, a unei culegeri de exercitii, simulari si studii de caz, prin constituirea unui corpus de modele de corespondenta comerciala, prin descrierea derularii unui acreditiv de la A la Z prin corespondenta, cartea Mariei Dragan se constituie intr-o lucrare inovativa, foarte bine structurata si deosebit de utila.
 

Produse asemanatoare