Comunicare 4.0. Tratat de comunicare in afaceri internationale

Comunicare 4.0. Tratat de comunicare in afaceri internationale

Autori: Roxana Elisabeta Marinescu, Mariana Nicolae, Anca Teodora Șerban-Oprescu

Anul aparitiei: 2019

ISBN: 978-606-34-0306-4

Format: 17/24 cm

Numar pagini: 574

60,00 lei In stoc: DA
Livrare prin Posta Romana

Aceasta carte este scrisa de un colectiv de autori care sunt membri ai Departamentului de Limbi Moderne si Comunicare in Afaceri de la Facultatea de Relatii Economice Internationale a Academiei de Studii Economice din Bucuresti, lingvisti specializati in comunicarea profesionala, care folosesc variate limbi moderne pentru a comunica atat academic, cat si pentru a-i invata pe studentii universitatii noastre diversele limbi pe care le folosim in lumea globalizata in care traim astazi.

Faptul ca autoarele au scris in limba romana este un lucru deosebit, pentru ca limba afacerilor, a politicienilor, a finantelor si comertului, dar si a comunicarii academice internationale este limba engleza. Se observa ca limba romana este din ce in ce mai putin folosita in scopuri profesionale si este inlocuita de limba engleza sau, in cel mai bun caz, de o romgleza enervanta, pentru ca presupune din start ca toata lumea intelege engleza, ceea ce nu este adevarat, si ca (si acest lucru este mai trist) limba romana nu are capacitatea de a exprima la fel de bine, de corect sau chiar fidel, realitatea!

Aceasta carte vrea sa demonstreze nu doar ca putem discuta despre lucruri care tin de domenii de avangarda si de granita ale dezvoltarii economice si sociale, ci si ca este de datoria noastra morala si profesionala sa discutam despre aceste aspecte in limba romana, tinand-o astfel conectata la conversatiile profesionale care se desfasoara azi in lume.

In aceasta lucrare termenul comunicare 4.0 este folosit pentru a sublinia similaritatea cu termenul industria(lizarea) 4.0, care ne duce in sfera digitalizarii proceselor industriale, a internetului tuturor lucrurilor (in engleza IoT – internet of things), a tehnologiei cloud, a inteligentei artificiale (AI), a invatarii masinilor, a interconectivitatii, a folosirii datelor in timp real etc., toate aceste realitati fiind discutate intr-un nou tip de comunicare profesionala pe care am numit-o comunicarea 4.0! Ca urmare, folosirea acestui termen se refera la tipul de comunicare umana care se adapteaza rapid la nevoile si constrangerile, uneori, ale lumii industrializate 4.0, la bunele practici de comunicare care se pastreaza, chiar sub presiunea digitalizarii, la elementele de politete si etica din comunicarea de astazi care n-au disparut, dimpotriva, au capatat noi valente si, in formele cele mai bune, pot duce spre o lume mai transparenta si, astfel, mai buna.

Produse asemanatoare