Acest curs universitar a fost conceput astfel incat sa evidentieze ampla problematica a comparabilitatii culturilor, dar si problematica managementului comparat international.
Partea I se refera la descifrarea particularitatilor culturii, la prezentarea conceptelor de natura teoretica, dar si a fundamentelor metodologice ale managementului comparat international.
Partea a II-a prezinta caracteristicile cultural-istorice si socio-economice, precum si particularitatile managementului din regiuni economice si geografice sau din tari care au influentat, influenteaza si mai mult ca sigur ca vor influenta in continuare evolutia economica si sociala la nivel mondial, datorita propriei forte economice, sau unor forte generate de regimurile politice ori de diversele convingeri religioase. Cele noua capitole ale acestei parti sunt urmatoarele: Uniunea Europeana; Japonia; Statele Unite ale Americii Canada; Republica Populara Chineza; Tarile islamice; America Latina; Statul Israel si lumea evreiasca; Noua Zeelanda.
Partea a III-a este partea aplicativa a cursului, prezentand, in doua capitole, diverse comparatii cultural-manageriale, influente ale culturii si managementului din alte regiuni si tari asupra managementului organizatiilor din tara noastra, precum si un ghid practic de transfer international de cunostinte manageriale.