Intr-o societate democratica si moderna functiile sectorului public sunt complexe. In sectorul public managementul cunostintelor presupune utilizarea cunostintelor in scopul imbunatatirii transparentei, a prestarii serviciilor catre cetateni, pentru o mai buna comunicare cu cetatenii/utilizatorii/clientii si pentru imbunatatirea gradului de cunoastere a nevoilor acestora. Aplicarea acestui concept in sectorul public permite indeplinirea in mod corespunzător a functiilor administrative.
Lucrarea cuprinde o serie de studii pe diverse teme legate de: rolul administratiei publice in societatea bazata pe cunostinte, promovarea invatarii organizationale in serviciul public, cunoasterea – ca factor economic, solutii software pentru managementul documentelor, principalele modalitati de implementare a managementului cunostintelor in organizatiile din sectorul public, aplicatii ale managementului cunostintelor in sectorul public, studiul relatiei dintre elementele organizationale si performanta transferului de cunostinte, provocarile sistemului educational romanesc in contextul societatii bazate pe cunoastere, managementul cunostintelor – “metoda de invatare a guvernului”, arta administrativa si stiintele sociale, managerul public in calitate de “investigator specializat”, utilizarea hartilor de cunostinte in managementul cunostintelor. Fiecare studiu se incheie cu o bibliografie bine documentata.