Aceasta carte se centreaza pe elaborarea unui nou model de gandire cu privire la recrutarea si selectia in sectorul serviciilor, un model strategic care sa urmareasca in principal obiectivele pe termen lung.
Primul capitol precizeaza caracteristicile si provocarile economiei actuale, releva locul omului în organizatiile din sectorul tertiar si valorile lui legate de munca. Capitolul al II-lea sintetizeaza metodologia activitatilor de asigurare a necesarului de personal, grupate pe patru categorii principale, si anume pre-recrutarea, recrutarea, selectia si integrarea. Odata clarificate procesele, capitolul al III-lea surprinde diverse optiuni strategice cu privire la recrutare si selectie, optiuni pe care organizatiile le pot adopta în contextul unor factori specifici. In plus, acest capitol se opreste si asupra fluctuatiei personalului si cauzelor acesteia, un fenomen corelat manierei în care se desfasoara procesele de asigurare a fortei de munca necesare.
Capitolul al IV-lea clarifica notiunea generala de performanta si o particularizeaza pentru sectorul serviciilor. De asemenea, prezinta rezultatele numeroaselor studii cu privire la efectul elementelor recrutarii si selectiei asupra performantei si realizeaza un inventar al modelelor de evaluare a performantei recrutarii si selectiei existente in prezent.
Ultimul capitol dezvolta o perspectiva integrata asupra strategiilor de recrutare si selectie si propune un model de dezvoltare a acestora în sectorul serviciilor (sectorul tertiar). In final sunt aduse argumente pentru schimbarea atitudinii legate de locul omului în organizatie si responsabilitatea organizatiei fata de capitalul social.