Cartea urmareste evolutia stiintifica a economiei de la stiinta a subzistentei la cea de stiinta a avutiei materiale, prezentand principalele principii praxeologice care se regasesc in programul de cercetare al Scolii Austriece.
Scoala austriaca a revigorat doctrina marginalista la sfarsitul secolului al XIX-lea alaturi de Scoala engleza si Scoala de la Laussanne. Insa in comparatie cu acestea doua, reprezentantii scolii austriece au fost singurii care au studiat originea preferintelor individuale si a influentelor determinante pe care le au asupra aprecierii valorii. In acest fel nu sunt doar explicate fundamentele teoriei valorii, dar se descopera si noi concepte in intelegerea libertatilor individuale.
Autorul surprinde modul de propagare a ideilor austrianiste sub forma unui model formalizat, din punct de vedere istoric, doctrinar si istorico-geografic. Modelul are rolul de a explica fundamentele evolutiei scolii austriece, cu succesele si dificultatile strategice in fata carora a fost nevoita sa bata in retragere, cum au fost de pilda cele doua razboaie mondiale cu regimurile totalitare care au lovit puternic mostenirea culturala europeana.