Cartea abordeaza o tema deosebit de interesanta si moderna privind masurarea performantei si managementul valorii si, de asemenea, pune accent pe cresterea durabila care trebuie sa prezerve sistemul ecologic.
Performanta si managementul valorii, in cadrul intreprinderii, reflecta rentabilitatea capitalurilor investite in active fixe si circulante, precum si riscul de afaceri, de indatorare si de dezechilibru ecologic pe care si-l asuma managerii intreprinderii; reflecta de asemenea valoarea afacerii intreprinderii in contextul oportunitatilor de pe piata. Indicatorii de performanta sunt studiati in corelatia lor cu valoarea intreprinderii. Se face o investigare a indicatorilor de echilibru financiar, precum si a indicatorilor calitativi nonfinanciari, analiza realizandu-se prin folosirea modelelor statistice de regresie.
Autoarea face si o analiza de regresie a influentei capitalului intelectual asupra performantei si valorii de piata a intreprinderii. In cadrul analizei indicatorilor de mediu ecologic, autoarea identifica cinci categorii de intreprinderi, modelele fiind testate pe un esantion de intreprinderi din Romania. Modelele statistice de regresie si de analiza factoriala construite pun in evidenta faptul ca autoarea stapaneste foarte bine aparatul statistic.
Lucrarea este bine structurata si documentata. Documentarea se bazeaza pe date empirice legate de intreprinderile cotate la Bursa de Valori din Bucuresti, pe raspunsurile la chestionarul de protectie a mediului, precum si pe informatiile, foarte bine sintetizate de autoare, luate din multitudinea de modele si studii empirice internationale.
Anamaria Ciobanu realizeaza o carte valoroasa, care se adreseaza managerilor, analistilor financiari, consilierilor in management, profesorilor, studentilor, precum si tuturor persoanelor interesate de performanta si valoarea intreprinderii.