Cartea abordeaza o tema inspirata de variile studii coloniale si postcoloniale parcurse de autoare, de diferitele studiile culturale privind migratia si diaspora, precum si de mai recentele studii transnationale ori cele de gen (cu accent pe teoriile feministe ale „Lumii a treia”), mentionate in bibliografia bogata, si, bineinteles, de studiile de film.
Autoarea exploreaza reprezentari ale femeilor din diaspora sud-asiatica in Marea Britanie si Statele Unite ale Americii in romane si filme (variantele cinematografice ale acestora). Cartea sa nu pune accentul pe analiza creatiilor apatinand unui anumit scriitor sau regizor, ci include texte literare si cinematografice ce reliefeaza identitatile acestor personaje femei. Lucrarea urmeaza o structura tripartita, care vine sa completeze analiza identitatii: caracterul hibrid (hybridity) al personajelor principale, alaturi de conceptele de identity si cea de home („casa” sau „acasa”). Lucrarea cauta sa identifice modurile in care identitatile acestor femei migrante se definesc in contextul multiplelor „case” in care locuiesc si care sunt intrinsec legate de „legaturile transnationale” pe care personajele le creeaza. Aceste „legaturi transnationale” se refera mai degraba la relatiile si relationarea dintre personajele analizate (legaturi ce se dezvolta in special la trecerea diferitelor granite) decat la organizatii si asociatii transnationale ale femeilor.
Prima parte este consacrata aspectelor teoretice, a doua analizei textului literar, iar cea de-a treia textului cinematografic.
Cartea incorporeaza analiza a trei romane, scrise de autoare de origine sud-asiatica:
Brick Lane (2003), de Monica Ali (Marea Britanie)
Life Isn’t All Ha Ha Hee Hee (1999), de Meera Syal (Marea Britanie)
The Namesake (2003), de Jhumpa Lahiri (S.U.A.)
Desi toate cele trei romane au si o versiune cinematografica, doar doua dintre aceste variante (Brick Lane si The Namesake) sunt analizate in studiul de fata, fiind filme artistice. Varianta filmata a celui de al treilea roman (Life Isn’t All Ha Ha Hee Hee) nu este inclusa in studiu, fiind o miniserie a canalului de televiziune BBC (si nu un film artistic), includerea acesteia presupunand, conform opiniei autoarei, un alt tip de analiza decat cel necesar filmelor artistice. Asadar, filmele:
Brick Lane (2007), regia Sarah Gavron
The Namesake (2006), regia Mira Nair