Transparenta si responsabilitatea sunt doua elemente care se sustin reciproc. Transparenta intareste responsabilitatea prin facilitarea monitorizarii, iar responsabilitatea creste gradul de transparenta prin oferirea de motivatii agentilor ca ratiunea deciziilor luate este diseminata si inteleasa de public.
In contextul societatilor comerciale, notiunile de transparenta si responsabilitate trebuie intelese intr-un cadru normativ larg, care vizeaza aspecte precum guvernanta corporativa, instrumentele financiare, sistemul contabil, responsabilitatea sociala sau performanta de mediu.
Lucrarea de fata incearca sa reuneasca toate aceste elemente si sa ofere cateva repere esentiale privind relatia de natura etica dintre responsabilitate si transparenta, in contextul celor mai noi dezvoltari pe plan european si international. Abordarea mixta – doctrinara, eseistica si critica – urmareste sa creeze o imagine completa asupra fenomenului raportarii corporative, oferind si cateva instrumente metodologice in sprijinul cercetarii stiintifice. In final, cititorul va gasi in aceasta carte un instrument util in reflectiile sale asupra necesitatii transparentei in raportarea societatilor comerciale.