Carte

Studiul si protectia consumatorului
Titlu:

Studiul si protectia consumatorului

Autori:

Mihai Teodor Negrea, Lelia Voinea

Anul aparitiei: 2013
ISBN: 978-606-505-734-0

Pret: 23.50 Lei

In stoc: Da

Prezentare

 

Prin problematica abordata, lucrarea STUDIUL SI PROTECTIA CONSUMATORULUI se adreseaza atat specialistilor si practicienilor implicati in activitatile de productie sau de comercializare a marfurilor, precum si in cele de aparare a drepturilor si intereselor consumatorilor , cat si studentilor din invatamantul economic, dar si tuturor celor interesati de aspectele sociale si economice pe care le implica interactiunea omului cu marfa.
Sfarsitul secolului a XX-lea a intarit ideea anuntata cu cateva decenii inainte de catre unii oameni de stiinta, si anume ca viitorul omenirii depinde intr-o foarte mare masura de maniera in care va fi tratata natura si resursele pe care aceasta le ofera. Pe acest considerent se bazeaza si faptul ca, la debutul secolului al XXI-lea, consumatorii si comportamentul privind consumul tind sa stea in centrul vietii economice si politice.
Pornind de la aceasta realitate, in paralel cu prezentarea evolutiei drepturilor consumatorilor si a protectiei consumatorului, abordata ca un sistem articulat de legi, institutii si mecanisme, lucrarea aduce in prim-plan si o dimensiune mai noua a problematicii consumatorului, cea a responsabilitatii pe care o are acesta in conditiile societatii actuale.
Relatia sensibila dintre alimentatie si sanatate (cu accent pe aspecte legate de balanta energetica, necesarul de nutrienti, beneficii si riscuri ale ofertei actuale de alimente), etichetarea marfurilor alimentare si nealimentare abordata ca principal mijloc de informare si de orientare a alegerilor consumatorilor, implicatiile Internetului ca mediu de informare si/sau de socializare sunt alte subiecte tratate in lucrarea STUDIUL SI PROTECTIA CONSUMATORULUI. Astfel, aceasta poate fi considerata un reper viabil in asigurarea unei educatii de baza pentru toti indivizii, in ceea ce priveste problemele ridicate de consumul contemporan, precum si o premisa pentru un echilibru mai echitabil intre furnizor si client in problemele legate de educarea si informarea consumatorilor.