Carte

Sociologia educatiei. Editia a doua, revazuta si adaugita
Titlu:

Sociologia educatiei. Editia a doua, revazuta si adaugita

Autori:

Mihai Diaconu

Anul aparitiei: 2015
ISBN: 978-606-505-901-6

Pret: 30.30 Lei

In stoc: Da

Prezentare

 Lucrarea se adreseaza unor categorii diverse de persoane implicate, la diferite niveluri, in sistemul de educatie al societatii contemporane (politicieni, manageri, profesori, parinti, creatori ai unor programe educative, studenti), carora le pune la dispozitie un aparat conceptual, o metodologie de analiza, sugestii si instrumente de cercetare a determinarilor sociale pe care trebuie sa le ia in consideratie in conceperea si in desfasurarea muncii lor.

 

Ea ofera instrumente conceptuale si metodologice adecvate pentru analiza sociologica a diferitelor subsisteme ale educatiei, precum si pentru proiectarea unor programe educative cerute de specificul mediului social al scolii. Cartea este conceputa dupa principiul diferentierii progresive, pornind de la analiza sistemului de educatie, ca intreg, si continuand cu examinarea componentelor sale, din ce in ce mai restranse: sistemul de invatamant, institutia scolara, familia, clasa de elevi, grupurile scolare s.a.

Fiecare dintre cele patru parti ale lucrarii isi propune sa-l ajute pe cititor in dobandirea unor competente specifice cercetarii educatiei din perspectiva sociologica. Primele doua parti ii familiarizeaza pe cititori cu abordarea macrosociologica a educatiei, si ii ajuta sa inteleaga, de exemplu, modul in care fenomenele sociale cotidiene din scoli sunt influentate de politica scolara a momentului si de istoria intregului sistem educativ romanesc. Sectiunea a treia, intitulata „Abordarea microsociologica a educatiei”, pune in evidenta principalele variabile sociale ale eficientei unei scoli, privita ca organizatie, si ajuta la intelegerea cauzelor pentru care unele scoli sunt mai performante decat altele, chiar si atunci cand, aparent, isi desfasoara activitatea in  conditii similare. Partea a patra, „Scoala si comunitatea”, contine cunostintele necesare intelegerii colaborarii scolii cu alte institutii ale educatiei, indeosebi cu familia si cu institutiile comunitatii locale.